Oferujemy Państwu kompleksową pomoc m. in. przy:
- zarejestrowaniu pojazdu zakupionego zarówno w Polsce jak i zagranicą, wymianie dowodu rejestracyjnego
- zgłoszeniu w Wydziale Komunikacji zbycia lub wyrejestrowania pojazdu
Za naszym pośrednictwem w łatwy i szybki sposób dokonacie wszystkich czynności (w Wydziale Komunikacji, Urzędzie Skarbowym oraz Izbie Celnej) niezbędnych do zarejestrowania pojazdu. Atrakcyjne ceny, zapraszamy do kontaktu!
Kupiłem/am samochód zarejestrowany w Polsce. Jakie dokumenty potrzebuje żeby pojazd zarejestrować?
- umowa kupna / faktura
- karta pojazdu
- dowód rejestracyjny
- polisa potwierdzająca zawarcie ubezpieczenia OC na dany pojazd
- tablice rejestracyjne
- samochód musi mieć ważne badania techniczne
Opłaty:
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI:
- Przerejestrowanie samochodu bez wymiany tablic (pojazd zakupiony w powiecie nowotarskim):
- 81,5 zł – koszt ponoszony w Wydziale Komunikacji za wymianę dowodu rejestracyjnego.
- Przerejestrowanie samochodu z wymianą tablic:
- 181,5 zł – koszt ponoszony w Wydziale Komunikacji za wymianę dowodu oraz tablic rejestracyjnych.
- Wymiana dowodu rejestracyjnego:
- 71,5 zł – koszt wymiany dowodu rejestracyjnego
URZĄD SKARBOWY:
- Podatek od czynności cywilno-prawnych* (PCC 3): 2% od wartości rynkowej pojazdu
* Podatek od czynności cywilno-prawnych naliczany jest jeśli kupiliśmy samochód od osoby fizycznej na podstawie umowy kupna sprzedaży a wartość transakcji przekracza 1000 zł. Kupujący ma 14 dni na złożenie deklaracji (PCC-3 lub PCC3/A) w swoim Urzędzie Skarbowym i zapłatę podatku.
Kupiłem/am samochód z zagranicy. Jakie dokumenty potrzebuje żeby pojazd zarejestrować?
- umowa kupna / faktura
- dowód rejestracyjny, jeżeli pojazd był zarejestrowany
- dowód osobisty
- dowód uiszczenia opłaty recyklingowej
- w przypadku pojazdów sprowadzonych z państw członkowskich UE dokument potwierdzający zapłatę akcyzy
- zaświadczenie z Urzędu Skarbowego potwierdzające uiszczenie podatku od towarów i usług lub brak takiego obowiązku (druk VAT 25) albo w przypadku zakupu pojazdu w Polsce od podatnika podatku od towarów i usług – faktura.
Opłaty:
WYDZIAŁ KOMUNIKACJI:
- Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy:
- 256 zł – koszt ponoszony w Wydziale Komunikacji.
URZĄD SKARBOWY:
- Brak opłat
IZBA CELNA:
- Akcyza (deklaracja AKC-U) 3,1% lub 18,6% wartości samochodu osobowego*
*stawka akcyzy dla pojazdów o pojemności do 2000 cm^3 wynosi 3,1% wartości samochodu osobowego, natomiast przy pojemności powyżej 2000 cm^3 wynosi 18,6%.
Co należy zrobić w przypadku sprzedaży/zakupu pojazdu?
Kupujący:
Na kupującego przechodzą prawa i obowiązki wynikające z umowy ubezpieczenia OC. Sprzedający jest zobowiązany do przekazania kupującemu polisy potwierdzającej zawarcie umowy ubezpieczenia OC na dany pojazd. Kupujący może korzystać z polisy OC zbywcy pojazdu jednak musi liczyć się z tym, że Towarzystwo Ubezpieczeń może dokonać rekalkulacji składki na nowego właściciela i nie zawsze jest to opłacalne. Nowy nabywca ma możliwość wypowiedzenia umowy ubezpieczenia w każdym dniu licząc od daty zakupu do daty końca ważności polisy oraz zawarcia rocznej polisy „na siebie”. Polisa przekazana przez sprzedającego wygasa wraz z ostatnim dniem ochrony ważne jest aby o tym pamiętać w celu uniknięcia ewentualnych kar z Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego za brak ważnego OC.
Sprzedający:
Sprzedający jest zobowiązany przekazać polisę OC wraz z samochodem nowemu właścicielowi oraz w ciągu 14 dni powiadomić właściwy zakład ubezpieczeń oraz Wydział Komunikacji o sprzedaży pojazdu. W przypadku gdy nowy właściciel wypowie umowę ubezpieczenia sprzedający może ubiegać się o zwrot składki.
Zezłomowałem/am pojazd, co dalej?
W przypadku zezłomowania pojazdu należy wraz z zaświadczeniem o demontażu udać się do właściwego Wydziału Komunikacji odebrać decyzję o wyrejestrowaniu pojazdu z ruchu a następnie powiadomić Towarzystwo Ubezpieczeniowe o tym fakcie. Właścicielowi przysługuje prawo do zwrotu składki z tytułu niewykorzystanego okresu ubezpieczenia.